GoPro camera; immens populair
Miljoenen mensen gebruiken de GoPro camera’s om hun momenten op te nemen, van sky-diven, drone vluchten, cage-diving etc. GoPro gebruikers hebben het internet overvallen met dit soort avontuurlijke actiefilmpjes. In het eerste kwartaal van 2014 heeft men over 50 miljoen uur video’s bekeken met titels, descripties, tags met de GoPro naam erin. Deze vorm van marketing wordt ook wel guerilla-advertising genoemd en geeft enorm veel mensen motivatie voor het kopen van dit product.
De bedenker en producent van deze camera, Nicholas Woodman, ontvangt regelmatig de vraag of het überhaupt nog wel een niche product is als zoveel mensen het dagelijks gebruiken. Volgens hem kan het bijna niet meer gezien worden als een niche product, sterker nog, het bedrijf krijgt waarschijnlijk de optie om het bedrijf publiekelijk te maken.
Veel mensen bekritiseren het succes van Woodman, en beweren dat het op geluk is gebaseerd. Natuurlijk zal geluk een rol spelen, maar het idee van GoPro heeft een bijzonder verhaal waarbij wilskracht een belangrijke asset was in dit succes. Zo kwam Woodman in zijn jaren als twintiger met het GoPro idee terwijl hij net 4 miljoen dollar had verloren door een gefaalde startup. Hij begon de verkoop van eenvoudige GoPro’s aan locale surf winkels vanuit zijn busje. Op een gegeven moment realiseerde hij dat GoPro’s voor meer sporten gebruikt konden worden , en de verkoop begon te lopen. GoPro kopen? Ze zijn te koop bij alle grote elektronica-concerns (MediaMarkt, Bol.com en meer).
Wat maakt dit product zo speciaal?
GoPro’s maken het mogelijk om sport prestaties in HD kwaliteit te filmen voor een relatief laag bedrag. Daarnaast is het een schadebestendig, klein en compact product. De GoPro camera’s zijn daarnaast ook volledig waterdicht en schokbestendig waardoor het in iedere conditie of omgeving gebruikt kan worden. Er zijn verschillende type GoPro’s op de markt. Je hebt de GoPro Hero 1,2 en 3. De Hero 3+, Hero 4 in silver en black editie en de Hero LCD+.
Auteur: Wouter
Wouter schrijft interessante artikelen.
This author has published 6 articles so far.