Hoe verlos je je bedrijf van de boekhouding?

22 juli 2015 | Auteur: | Posted in Financieel

Laat je administratie automatiseren zonder dat het jou tijd kost
Als ondernemer zou je geen tijd moeten verliezen door administratie te voeren. Hoe?

Stap 1: Digitale facturen maken.
Vanuit ons online boekhoudsysteem mail je je facturen direct naar je klant, of naar de persoon die je facturen goedkeurt. De standaard factuur lay-out zorgt bovendien voor duidelijke én overzichtelijke facturen. Vervaldatums worden eveneens geïntegreerd. Wanneer een klant niet tijdig betaalt, stuurt het systeem de volgende dag automatisch een aanmaning. Je hebt hierdoor een volledig beeld van je openstaande debiteuren. Ons systeem leidt je facturatiesysteem strak, dat zorgt ten eerste voor een snelle betaling en ten tweede voor een goedkopere manier van boekhouding voeren.

Stap 2: Inkoop facturen digitaal inschieten.
Als bedrijf koop jij ook in. Die facturen kan je na factuurcontrole direct doorsturen naar het mailadres van je administratie. Daar wordt de factuur rechtstreeks ingelezen. De inkoopfactuur kan ook rechtstreeks worden ingelezen, wat handig is bij steeds terugkomende aankopen. Vervolgens klik je vanuit je boekhoudsoftware aan welke facturen je wil betalen. Geen overtypen meer! Je moet alleen nog je fiat geven in de bank. Je hebt op alle momenten een zicht op hoeveel BTW je nog moet betalen. Wij garanderen je dat tot 70% van dit proces automatisch kan verlopen.

Stap 3: Bank en software koppelen.
Kies een bank die je rekening kan koppelen met onze online boekhoudsoftware. Dat bespaart je tijd want je bankafschriften staan dan automatisch in je boekhouding. Wanneer je facturen ook zijn gemaakt in onze software, weet die perfect welk ontvangen bedrag hoort bij welke factuur. Gevolg: een up-to-date overzicht over je debiteurenlijst.

Wanneer er nog andere webbased software in je bedrijf aanwezig is, kunnen wij dat eenvoudig koppelen met ons systeem. Als de software niet webbased is, helpen we je met een oplossing te zoeken om de gegevens in te lezen vanuit de andere software. Je partner van OAMKB garandeert je dat tot 70% van dit proces automatisch kan verlopen.

Stap 4: Weg met de bonnetjes administratie.
De tijd dat elk bonnetje, hoe klein ook, apart geboekt moest worden, is voorbij. Eén keer per kwartaal sorteer je je bonnen: kantoorkosten; eten en drinken; autokosten; inkopen. Je telt de bedragen op in de verschillende categorieën. Je partner van OAMKB berekent de BTW eruit en boekt de totalen. Opgelet: bewaart je bonnetjes wel, dat is nodig indien er controle komt van de Belastingdienst.

Voordelen van werken met OAMKB.
OAMKB automatiseert je boekhouding via een online boekhoudsysteem. Je OAMKB professional focust zich zo op overleg met je en adviesverlening, in plaats van administratief papierwerk. Via ons systeem heb jij 24/7 toegang tot je gegevens. En je betaalt enkel een vast bedrag per maand!

Meld je hier aan voor onze gratis minicursus. Je investeert 5 keer 2 minuten door de video’s te bekijken.

Auteur:

This author has published 14 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.