Bedrijven spelen slim in op Pokeemon go

18 oktober 2016 | Auteur: | Posted in Computers

Pokémon Go is een super marketing tool, zo blijkt uit verschillende onderzoeken en bedrijven spelen daar zonder meer op in. Vele winkels en restaurants plaatsen Pokémon in hun zaak om zo klanten naar binnen te lokken. Maar dat is natuurlijk niet hun hoofddoel, hoofddoel is om mensen te lokken en zo stimuleren om wat te kopen in hun zaak. Bedrijven die mensen lokken, kopen een bepaalde wierook bij de Pokestop deze wierook zorgt ervoor dat Pokémon zich naar deze plek. En de wierook kost je maar tachtig cent, het is een goedkope en effectieve manier om klanten te vergaren.

 

Bedrijven die meedoen aan de Pokémon hype hebben het goed gezien natuurlijk, want niet alleen komen ze hiermee snel in de spotlight, maar ze hebben ook nog eens direct een aantal klanten erbij. Albert Heijn is een van de eerste die stevig inzet op de trend. Ze gaan zelfs zo ver dat ze een website hebben, waarbij klanten kunnen zien in welk filiaal er Pokémon te vangen zijn. Maar ook Burger King, Media Markt, Bavaria en Hotel Goes, zijn enkele van de vele bedrijven die inspelen op de hele hype. Dierenpark Amersfoort maakte et zelfs zo erg dat bezoekers, een uur lang gratis naar het toeliet mochten om de digitale figuurtjes te vangen. Naast deze bedrijven hebben heel wat Telecom bedrijven ook een graatje mee gepikt, die verdienen er ook flink geld mee. Want hun internetverbinding is nodig om Pokémon te spelen dus mensen gebruiken nu vaker buitenhuis ook veel date.

Reacties uitgeschakeld voor Bedrijven spelen slim in op Pokeemon go

Auteur:

This author has published 23 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.