Het verschil tussen Routine en Noodzakelijke Sanitaire Diensten

16 november 2015 | Auteur: | Posted in Gezondheid

Er is een zekere angst en vrees geassocieerd met het ontdekken van een lek in de kelder om 4 uur ‘s ochtend tijdens uw vakantie. Of de observatie dat uw toiletwater constant blijft doorspoelen en dat het maar niet weggaat. Of het opendraaien van een kraan of douche, terwijl u het geluid in de pijpen hoort maar dat er geen water komt. Dit zijn onvermijdelijke angsten van elke huiseigenaar waar we gelukkig niet jaloers op hoeven te zijn.

Daar het vaker voorkomt dan men denkt is het verstandig kennis te nemen omtrent noodzakelijke sanitaire diensten en hoe deze uw portemonnee en uw huis kunnen raken.

Noodzakelijke sanitaire dienstverlening omvat alle redenen waarom men op korte termijn een loodgieter belt en zijn expertise vereist. Op het moment dat een loodgieter een bezoek in noodgeval brengt, weet deze dat er potentieel veel geld te verdienen valt. Loodgieters zullen nooit langskomen op vreemde uren overdag of s ’nachts, tijdens vakanties of weekenden om tegen economische tarieven in iemands huis te werken.

Met deze economische kwalificatie in gedachten, is het goed om te weten dat hoewel noodzakelijke sanitaire dienstverlening niet goedkoop is, deze soms absoluut essentieel is.

In het geval van een catastrofistische water- of rioleringslek waarin iemand de structuur van zijn eigen huis riskeert, is noodzakelijke sanitaire dienstverlening ideaal. In deze situaties is het beste om een 24uurs loodgieter of nooddienst te bellen. Water- en rioleringslekkage kan niet alleen schade toebrengen aan de houten ondersteuning en structuur van iemands huis, maar het kan ook leiden tot potentiele schimmel en bacteriële infiltraties wat schade kan toebrengen aan de gezondheid van de bewoners. Bovendien, afhankelijk van de staat of het land waar het huis zich bevindt, kunnen er restricties vastzitten aan het feit of de bewoner(s) weer in hun huis mogen trekken totdat de juiste reparaties en inspecties zijn uitgevoerd.

Er zijn ook nog de gevreesde septische- en afvoersystemen problemen. Dit niveau van sanitaire problemen is in de meeste gevallen een noodgeval en heeft industriele sanitaire oplossingen nodig. Afhankelijk van de locatie van het huis is ook HAZMAT (giftige stoffen) certificatie of getraind personeel nodig om de rioleringsafval en afval te verwijderen. Hoewel dit kan vallen onder noodzakelijke sanitaire dienstverlening, is het mogelijkerwijs beter, afhankelijk van de grootte van het probleem, om te wachten tot normale operationele uren.

Voor een (normaal) lekkende kraan, doorlopend toilet en een aantal verschillende aandoeningen is het de huiseigenaar aan te raden om te wachten op normale uren om zo de loodgieter aan te nemen tegen reguliere tarieven. Dit kan honderden of zelfs duizenden euro’s besparen op vele bezoeken.

Het wil niet zeggen dat wanneer een loodgieter langskomt tijdens normale openingsuren, deze u niet voor een noodzakelijk bezoek in rekening brengt.
Het is verstandig om alles zorgvuldig te discussiëren voordat het werk begint, waarbij de loodgieter duidelijk al het werk uitlegt, of hij of zij kosten voor materieel en werk in rekening brengt en de classificatie van het loodgieterswerk; Routine reparatie, uitgebreide reparatie, intensieve reparatie, constructie en/of een noodgeval.

Noodzakelijk sanitair werk kan soms het verschil betekenen tussen het verliezen van een huis aan water en afvalschade of het herstel ervan. Het kan ook het verschil betekenen tussen klagende familieleden die de badkamer niet kunnen gebruiken of die simpelweg klagen over uw stoofpot. Uiteindelijk is het de beslissing van de huiseigenaar of deze het rioleringsproject als een spoedgeval ziet of anders.

Als het probleem in omvang wordt onderschat kan het helaas nood rioleringswerk betekenen en het vervelend uitpakken voor iedereen die er woont. Daarom is het aan te raden om zowel een reguliere als een back-up loodgieter in noodzaken te hebben.

Wilt u meer weten of de verschillende vormen van rioleringsdiensten? Neem dan contact met op met een van de experts van de Mol Riool Service.

Auteur:

This author has published 3 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.