Een beller is sneller?

26 juni 2013 | Auteur: | Posted in Computers

Wachten, een groot deel van ons leven zullen we besteden aan wachten. Niet alles kan gelijk gebeuren en dat is ook logisch, maar soms wordt de irritatie wel hoog. Dit is vaak het geval met bellen naar een bedrijf.

De telefoon

Bellen is bedoeld om direct contact met iemand te hebben, zonder dat je heen en weer naar elkaar hoeft te reizen of een brief moet sturen. Maar iemand meteen aan de telefoon krijgen is wat lastiger geworden. Een vraag stellen aan een bedrijf is mogelijk middels de telefoon. Bellen is immers snel en je krijgt direct en gespecificeerd antwoord op je vraag. Toch zorgt het er vaak voor dat je minutenlang aan de telefoon moet blijven zonder dat je iemand aan de lijn krijgt.  Het begint eerst met een keuze menu, hierbij moet je aangeven in welke richting je geholpen wil worden. Heb je die doorlopen, dan is het vaak zo druk dat je een muziekje te horen krijgt en moet wachten tot de telefoon opgenomen wordt door iemand van de klantenservice. Dit kan erg lang duren en dan nog steeds is er geen garantie dat je een goed antwoord krijgt op je vraag. Het idee van snel iemand kunnen bereiken is hiermee wel een beetje vervaagd.

Direct contact zou veel schelen, maar is waarschijnlijk niet mogelijk.  Een andere oplossing zou wel bedacht moeten worden aangezien het wachten irritaties gaat veroorzaken en geen goede verstandhouding zal geven tussen het bedrijf en de klant. Meer aandacht besteden aan de vragen en opmerkingen van klanten op een snellere manier zou een hoop gewacht kunnen voorkomen.

Auteur:

This author has published 9 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.