Schrijf gerichte en converterende content

28 juli 2015 | Auteur: | Posted in SEO

Vroeger werd er gezegd dat het plaatsen van zoveel mogelijk content een goede SEO strategie was, dit is ondertussen al lang ontkracht. Het is belangrijk dat je zorgt voor goede content die gelezen en gewaardeerd wordt. De content die je deelt moet afgestemd worden op de interesses van jouw bezoekers. Je moet hetgeen delen waar je doelgroep naar op zoek is, het liefst nog zo geschreven dat het ook converterend is voor je onderneming.

Voor een online marketing bureau als We Talk SEO betekent dit dat ze kennis zouden kunnen delen over ontwikkelingen in de wereld van online marketing. De bezoekers op een website van een online marketing bureau zijn op zoek naar diensten en informatie met betrekking tot zoekmachine optimalisatie en alles wat daarbij komt kijken. Wanneer je een goed geschreven artikel deelt op je blog kun je hier bezoekers mee aantrekken. Je bezoekers kunnen dan verder kijken naar de aangeboden diensten, bijvoorbeeld door interne links, en zo eventueel contact opnemen over een bepaalde dienst of product. Deelt dit bureau informatie wat verder niet gerelateerd is aan de diensten van het bedrijf? Dan zal de bezoeker de pagina weer verlaten en verder zoeken binnen Google.

Bounce rate

Wanneer je dus content gaat delen die verder niet gerelateerd is aan je bedrijf, product of dienst zullen bezoekers snel de pagina weer verlaten. Het gedrag van de bezoekers wordt gezien door Google en dit kun je inzien via Google Analytics. Wanneer je hier naar de bounce rate kijkt zie je hoeveel procent van je bezoekers eigenlijk niets doet op je website. De bounce rate moet zo laag mogelijk blijven en dit doe je door zoveel mogelijk relevante content te delen. Je website moet dus goed ingericht worden wil je er iets uit kunnen halen.

Time on site

Je tijd die bezoekers doorbrengen op je website geeft eigenlijk aan hoe je website gewaardeerd wordt door de bezoekers. Wanneer ze langere tijd op je website blijven lezen betekent dit dat je website interessant is. Is dit niet het geval? Dan is het belangrijk om je website anders in te delen. Zorg voor relevante interne links zodat je bezoekers gemakkelijk door de site heen kunnen gaan en snel vinden waar ze naar op zoek zijn. Daarbij is het, zoals eerder aangegeven in dit bericht, belangrijk dat er goede SEO teksten geschreven worden. Controleer het gedrag van jouw bezoekers regelmatig binnen Analytics.

Auteur:

This author has published 192 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.