Opstellen van prestatie indicatoren

24 augustus 2015 | Auteur: | Posted in SEO

Veel bedrijven maken gebruik van KPI’s om hun resultaten bij te houden. KPI’s zijn kritische prestatie indicatoren, deze worden opgesteld om daarna het behaalde resultaat te kunnen meten. Ze dienen dus als doel en als resultaat. KPI’s komen veel voor in de marketingwereld, maar ook wanneer je bijvoorbeeld zaken als bezuinigingen wilt meten. Door het goed instellen van KPI’s kunnen alle bedrijfsprestaties inzichtelijk gemaakt worden en gemeten worden. Vooral de online marketing wereld maakt veel gebruik van KPI’s, zo kan er op tijd bijgestuurd worden om meer winst te kunnen behalen.

Opstellen van de indicatoren

Het opstellen van doelen moet je als beginnende ondernemer rustig opbouwen. Stel geen onhaalbare doelen op, maar blijf realistisch denken. Er zijn namelijk ontelbaar veel mogelijkheden en dit worden er uiteindelijk alleen maar meer en meer. Wanneer je voor iedere factor die belangrijk is in jouw onderneming een KPI opstelt kan dit wel eens onoverzichtelijk worden. Omdat het belangrijk is om je resultaat te meten is het slim om een focus op te stellen. Leg de focus op de factoren die voor jouw onderneming het belangrijkst zijn. Om het overzicht te bewaren kun je gebruik maken van software. Cyffer is een programma waar je in één overzicht alle KPI’s weergeven worden. Dit softwarepakket is gericht op beginners, je hoeft dus geen verstand te hebben van ingewikkelde programma’s.

Betrekken van personeel

Je personeel betrekken bij het opstellen van je KPI’s is belangrijk. Zij moeten samen met jou naar de doelen toe werken. Op welke vlakken moeten er verbeteringen plaatsvinden? En hoe ga je dit meten? Je kunt een kort onderzoek uitvoeren om te kijken waar je wilt verbeteren. Je kunt daarna in overleg duidelijke doelstellingen opstellen en deze doorvoeren in de KPI’s. Er zijn ook mogelijkheden om met social media te werken, daarover lees je hier meer.

Auteur:

This author has published 204 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.