Online vindbaarheid

18 december 2014 | Auteur: | Posted in Internet, SEO

Online goed gevonden worden is door de jaren heen steeds waardevoller geworden. Er zijn twee manier om tussen de zoekresultaten te verschijnen van de zoekmachine. De eerste en makkelijkste manier is via een betaald advertentie systeem genaamd Google Adwords. De tweede manier is via de organische zoekresultaten, dit heet ook wel zoekmachine optimalisatie. In dit artikel zullen we beide onderwerpen aan bod laten komen en van beide de voor- en nadelen vertellen.

Zoekmachine adverteren
Zoekmachine adverteren ook wel bekend als SEA is een betaalde manier om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Deze manier van zoekmachine adverteren is makkelijk en snel in te richten. Met een Adwords account en een gestort budget kan er direct begonnen met het opzetten van een campagne. Voor de campagne kunnen diverse zoekwoorden geselecteerd. Zo kan bijvoorbeeld ene rijschool uit Dordrecht zich gemakkelijk richten op zoekwoorden ‘rijschool Papendrecht‘ en ‘rijschool Zwijndrecht‘. Op deze manier kan de rijschool ook in de omliggende plaatsen online aanwezig zijn. Alleen het inrichten van campagnes is niet het enige dat belangrijk is. De kwaliteitsscore van de landingspagina is ook belangrijk voor een goede campagne.

Voordelen van
– Direct resultaat
– Veel verschillende zoekwoorden
– Meetbare resultaten

Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO is het gevonden worden in de organische en onbetaalde zoekresultaten van de zoekmachine. De kwaliteit en de inrichting van de pagina zijn erg belangrijk voor SEO. Als laatste en zeker niet onbelangrijkste stap is het ook belangrijk om een goed gevarieerd linknetwerk naar de website op te bouwen om de posities te versterken en de website zich te laten onderscheiden van de andere websites.

Voordelen van SEO:
– Gericht op de lange termijn
– Kliks zijn kosteloos
– Organische resultaten worden gezien als ‘vertrouwelijker’

Zowel zoekmachine optimalisatie als zoekmachine adverteren zijn goede methoden om het aantal bezoekers naar de website te verhogen. Een combinatie van beide is zeker in het beginfase aan te raden, al is dit natuurlijk wel afhankelijk van de kosten per klik.

Auteur:

This author has published 16 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.