Een feestzaal kiezen met een virtuele rondleiding

27 maart 2014 | Auteur: | Posted in Internet

google business viewVoor een trouwfeest, communiefeest of jubileum zijn we al snel met te veel om dit in onze eigen woonkamer te vieren. We moeten dus op zoek naar een feestzaal. Vroeger sloegen we hiervoor de Gouden Gids open, maar nu is er … het internet. We rekenen op Google om voor ons een selectie te maken en klikken alvast de eerste resultaten aan. In de eerste plaats gaan we vooral op zoek naar de foto’s van de zaal om een idee te hebben van de ruimte en de sfeer. De klik moet er zijn. De rest komt later.

 De eerste zoekresultaten in Google worden het vaakst aangeklikt. Maar wat gebeurt er met een zaal die pas onderaan de eerste pagina van de zoekresultaten verschijnt, of erger nog: pas op de tweede of derde pagina? Hoe vinden mensen dan hun weg naar deze zaal? Dat wordt al moeilijker. Een goede positie in de Google zoekresultaten is dus van groot belang voor het succes van een feestzaal.

Een eenvoudige stap naar een betere positie in de Google zoekresultaten is een Google Business View in combinatie met een actieve Google+ pagina. Hoe meer content hierop verzameld wordt, hoe vaker een zaal in de zoekresultaten zal verschijnen. Ook recensies doen een aardige duit in het zakje voor de vindbaarheid van een feestzaal. Hoe meer recensies een zaal op zijn Google+ pagina verzamelt, hoe hoger ze zal opduiken in de rangschikking van Google Search.

Een goede vindbaarheid op Google is een eerste stap in de goede richting. Dan komt het moeilijkste: de bezoekers van de website overhalen om voor deze feestzaal te kiezen. Zoals eerder al gezegd moet er een ‘klik’ zijn. De bezoeker moet als het ware zijn feest al helemaal voor ogen zien als hij op de website van de zaal rondkijkt. Het eerste wat hij doet is gaan kijken bij de foto’s: ‘Is deze zaal geschikt voor mijn feest? Straalt ze uit wat ik die dag wil zeggen?’

Het sprookje krijgt pas echt vorm als de bezoeker al meteen virtueel de dansvloer wordt op getrokken en van daaruit 360° kan rondkijken om de zaal te bewonderen in al haar glorie. Er zijn tal van extra’s mogelijk om deze virtuele rondleiding nog meer tot de verbeelding te laten spreken. Een time lapse bijvoorbeeld van een pas gehuwd koppel dat vrienden en familie in de zaal ontvangt of van een volstromende zaal. Of wat dacht u ervan als u de zaal zowel leeg kon bekijken als op het moment dat iedereen rond de tafel zit of aan het dansen is tijdens het avondfeest? Bovendien kan er bij elk moment een aangepast sfeermuziekje gezet worden. Deze vituele rondleiding geeft een heel goed beeld van wat er in een zaal allemaal mogelijk is. Daarnaast kan er ook een pop-up fotocarrousel in de virtual tour geïntegreerd worden om bijvoorbeeld verschillende gerechten te tonen die tijdens de feesten geserveerd worden, of om het dessertenbuffet of de bar extra in de verf te zetten.

Poppr, het enige Google Trusted Agency in België, heeft al meer dan 700 virtuele rondleidingen in haar portfolio en zorgt steeds voor de allerbeste kwaliteit. Als het aankomt op originele en creatieve ideeën voor de uitwerking van een virtual tour, kan u ook altijd op Poppr rekenen. Bekijk het werk van Poppr en de prijzen op www.poppr.be.

Auteur:

This author has published 4 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.