Feedback vragen en klanttevredenheid meten in de horeca

24 april 2020 | Auteur: | Posted in Internet

Het meten van klanttevredenheid gebeurt als sinds jaar en dag. Bedrijven vinden het namelijk enorm waardevol om de mening van hun klanten te horen. Zo kunnen zij verbeterpunten doorvoeren. Aan de andere kant waarderen klanten het ook wanneer zij hun mening kunnen geven over de ervaring die zij hebben gehad.

Klanttevredenheid meten

Iedereen heeft weleens een vragenlijst ingevuld om feedback te geven aan een bedrijf over de ervaring die je met het bedrijf hebt gehad. Vroeger waren die papieren vragenlijsten die bijvoorbeeld in een winkel of restaurant te vinden waren. Tegenwoordig kan klanttevredenheid meten echter prima digitaal.

Het grote voordeel van online klanttevredenheid meten, is dat de drempel om de vragenlijst in te vullen erg laag is. Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone waarmee hij of zij snel een eenvoudig een vragenlijst kunnen invullen. Vooral in de horeca branche is dit een echte uitkomst.

Feedback horeca meten

Een van de branches waar het krijgen van klantfeedback het meest interessant is, is de horeca. In de horeca is er namelijk veel direct contact met de klant. Denk daarbij aan obers die een tafel bedienen, barmedewerkers en gastheren en -vrouwen. Feedback horeca meten is daarom essentieel wanneer je de verwachtingen van klanten wilt overtreffen.

Het vele direct klantcontact maakt het vaak eenvoudiger om feedback te krijgen. De lijnen tussen klant en bedrijf zijn erg kort. Toch is het voor veel mensen moeilijk om direct feedback te vragen. In dezelfde lijn is het ook lastig om eerlijke feedback te geven wanneer je een direct gesprek hebt met iemand die je eigenlijk niet kent.

Een goede manier om feedback horeca te meten is daarom om gebruik te maken van digitale vragenlijsten. Plaats bijvoorbeeld een QR-code op elke tafel in je restaurant die klanten kunnen scannen om zo een vragenlijst in te vullen. Het mooie hiervan is dat je ook onderscheid kunt maken tussen feedback per tafel of bijvoorbeeld locatie. Het ouderwets invullen van papieren vragenlijsten is voorbij!

Reacties uitgeschakeld voor Feedback vragen en klanttevredenheid meten in de horeca Tags: ,

Auteur:

This author has published 5 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.