Het nut van een marketing bedrijf

26 januari 2015 | Auteur: | Posted in Geld

Vaak stellen we ons de vraag of we onze marketing zelf in handen nemen en alles zelf leren doen of we niet beter advies inwinnen bij een marketing bedrijf of het zelf volledig uitbesteden. Meestal hangt het antwoord af van heel wat variabelen zoals doelstelling, doelpubliek, budget, enz. en is er niet bepaald slechts één juiste optie. Indien je budget slechts enkele honderden euro’s is, lijkt het ons aangeraden om zoveel mogelijk zelf te doen. Een marketing bedrijf dat wel voor dat budget je opdracht zou aannemen zou wel eens best gewoon je geld nemen zonder er al te veel tijd en moeite voor terug te doen. In het slechtste geval verlies je geld en klanten doordat ze ondermaats werk leveren… hoe gaat de uitspraak ook al weer? If you pay peanuts, you get monkeys!

Kan je binnen je bedrijf een team samenstellen dat de klus kan klaren? Zorg er dan voor dat ze als team tijd en middelen krijgen om de opdracht naar behoren uit te voeren. Maak duidelijk afspraken over wat je van hen verwacht en vraag om periodieke updates zodat je niet voor verassingen komt te staan.

Ben je echter serieus over je marketing dan loont het echt om goeie marketeers aan te nemen in loondienst of een contract af te sluiten met een gespecialiseerd marketing advies bedrijf dat samen met jou een strategie uitwerkt op jouw maat en budget. Het kan angstaanjagend zijn om hierin te investeren maar denk er aan dat het wel juist dat is… een investering! Zorg dat je return on investment creërt en slaap op je twee oren dat je met het juiste marketing bedrijf in zee bent gegaan. Hun advies, input en maatwerk betalen voor zichzelf op termijn.

Auteur:

This author has published 5 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.