Eén shirt, één team.

24 april 2015 | Auteur: | Posted in Sport

Bij de meeste sporten, zeker teamsporten is het gebruikelijk dat iedereen in dat team hetzelfde shirt draagt. Vaak is er een uitzondering voor de keeper, om onderscheid te kunnen maken. En iedereen heeft zijn of haar eigen rugnummer, om spelers onderling uit elkaar te kunnen houden. Bij bijvoorbeeld voetbal heb je dan nog uit- en thuiskleding. Wat belangrijk is als iedereen dezelfde sportkleding draagt, is dat niemand elkaar op kleding aan kan kijken. Geen rare gezichten als iemand een andere of afwijkende kledingstijl heeft. Dit is natuurlijk niet de hoofdreden waarom dezelfde kleding gedragen wordt, maar het is wel een goede bijkomstigheid. Eén team, één shirt is dan de gedachte. En natuurlijk heeft elk team een ander shirt waaraan ze herkend worden.

Herkenbaarheid

Voor clubs is de kleding van zijn spelers belangrijk. Het is een punt van herkenning. Over het algemeen komt het logo van de club ook op het shirt te staan of worden de kleuren van de club in het shirt verwerkt. Zo ook van het Nederlands voetbalelftal. Die hebben een Oranje shirt waaraan ze herkenbaar zijn. Het uit-shirt van 2015 is wit, met een oranje leeuw op de plaats van het hart en een oranje Nike logo rechtsvoor. Herkenbaarheid is niet alleen goed voor de sportclubs of teams, maar ook voor bedrijven die hierop willen staan met hun logo.

Opdruk

Veel bedrijven kiezen ervoor om shirtsponsoring aan hun marketing toe te voegen. Zeker bij de grote clubs wordt hiervoor goed betaald. Doordat de spelers overal gezien worden, en natuurlijk ook op televisie vallen de bedrijven die hierop gepromoot staan goed op. De directe sales die hiervandaan komen zullen niet groot zijn, maar voor een Branding campagne is shirtsponsoring door de vele herhalingen en indrukken die mensen krijgen toch een waardevolle toevoeging. Het kan mensen die in bepaalde fasen van het beslissingsproces bereiken en hierdoor kan er toch een hogere omzet bereikt worden. Het laten bedrukken van sportkleding wordt veelvuldig toegepast en is goed en goedkoop te doen. Kwaliteit kan worden bereikt door middel van verschillende druktechnieken. Hierdoor is het een promotiemethode die goed toe te passen is.

Auteur:

This author has published 204 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.