Verschillende manieren van adverteren

4 mei 2015 | Auteur: | Posted in Nieuws

Als bedrijf adverteer je met je producten om ze onder de aandacht van je doelgroep te krijgen. Heb je een nieuw product? Het liefst wil je dat dit overal terug komt, zodat mensen kennis gaan maken met het product. Je laat je werk zien aan de wereld. Er zijn veel verschillende mogelijkheden om te adverteren. Bedenk maar eens waar jij allemaal advertenties tegen komt. Er zijn tal van manieren en je moet goed bedenken wat voor jou werkt. Hier kun je natuurlijk achter komen door het uit te proberen. Onderzoek wat je mogelijkheden zijn. Verder is het belangrijk om je doelgroep goed voor ogen te houden. Op welke plekken komen ze en wat lezen ze. Ken je doelgroep en pas daar je advertenties op aan. Zorg ook dat je advertentie opvallend en origineel is en het liefst met een vleugje humor. Verder moet je advertentie ook enigszins informatief zijn. Je wilt toch een boodschap op de doelgroep overbrengen.

 

Adverteer mogelijkheden

Zoals we hierboven al benoemd hebben, zijn er erg veel manieren om te adverteren. We zullen hieronder een aantal mogelijkheden behandelen.

  • Adverteren in bladen: dit is een veel voorkomende vorm van adverteren. Je kunt gericht adverteren in magazines voor mannen, vrouwen of misschien wel kinderen. Daarnaast kun je ook branchegericht adverteren. Beauty, auto’s, wonen of tuinieren. Als je adverteert in bladen heb je wel de kans dat mensen de pagina snel omslaan en geen aandacht besteden aan jouw advertentie.

  • Reclame spotjes op televisie: Als we een film of een programma aan het kijken zijn, komt er regelmatig reclame tussendoor. Dit is tevens een manier om je product onder de aandacht te brengen. Als er reclame op komt, zappen mensen wel vaak weg. Aan de andere kant: er is bijna altijd tegelijk reclame. Je bent dus bijna verplicht om ernaar te kijken.

  • Weggevertjes: je kunt in de stad, op het station of bij drukbezochte plaatsen gaan staan om samples uit te delen. Dit kunnen samples zijn van je product, maar het kunnen ook pennen of flyers zijn met daarop de bedrijfs- of productnaam.

  • SEA: vergeet het online adverteren niet. Middels goede SEA campagnes komt jouw advertentie bij de juiste doelgroep terecht. Ook op social media kun je adverteren. Wees tevens actief op deze media en probeer te binden met je klanten.

  • Bushokjes: je ziet vaak reclame posters in bushokjes. Ook hier vang je veel klanten mee.

  • Toiletspiegels: misschien heb je hier nog niet  van gehoord, maar dit is een gerichte en aantrekkelijke manier om te adverteren. Met goede toiletreclame bereik je direct je doelgroep en het is opvallend. Dit zorgt ervoor dat het langer in de gedachten blijft hangen.

 

Adverteren op het toilet

Dit laatste puntje lichten we graag verder uit. Toiletreclame wordt steeds populairder. Je kunt gericht je doelgroep bepalen. Adverteer je op de mannen of op de vrouwen toilet en op welke plaatsen zorg jij dat je advertenties zichtbaar zijn. Er is op de toilet weinig anders te zien en daarom wordt het vaak als welkome afleiding gezien. Het wordt ook niet als storend ervaren. Op plaatsen als bioscopen, sportscholen, kroegen, stadions en restaurants zijn deze spiegels erg effectief.

Kijk op www.media-mirror.nl voor meer informatie.

Auteur:

This author has published 204 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.