Een goede website, een betrouwbaar bedrijf

29 oktober 2014 | Auteur: | Posted in Webdesign

Mensen houden van herkenning. Het herhalend van uw bedrijfsnaam zien, kan een vertrouwd gevoel geven. Het is volgens onderzoek zo dat mensen liever een product kopen dat ze kennen, dan dat ze iets nieuws proberen. Zeker als ze zich in een situatie bevinden waar ze niet helemaal bekend zijn. Bedrijven die bijvoorbeeld niet thuis zijn in het online wereldje, zullen dus neigen naar een bedrijf wiens naam ze al eerder gehoord hebben. Het is, zeker voor een bedrijf wat online zit, belangrijk om goed gevonden te worden.

Een goede internetidentiteit is belangrijk omdat een idee bij een reclame bevestigd wordt op de site. Als in de reclame gezegd wordt hoe belangrijk het is om online vindbaar te zijn, maar vervolgens de site van het bedrijf niet te vinden is, geeft dit geen goed gevoel. Als de site op een nummer 1 positie staat, geeft dit veel meer vertrouwen, en het gevoel dat men omgaat met een expert. En wie wil er geen expert om een opdracht aan toe te vertrouwen?

Als het gaat over internetidentiteit, gaat het over design and technology. De site moet een mooi design hebben, wat een vertrouwd idee geeft. De kleuren zijn zacht en de tekst is duidelijk te lezen. De technologie die er achter schuil gaat, mag ook te zien zijn. Het is heel goed te zien of een site ingewikkeld is of niet. Als een site mooi en goed in elkaar steekt, zullen mensen ook denken dat het bedrijf zelf er meer van weet. Zelfs als het geval is dat het bedrijf de website ontwikkeling heeft uitbesteed.

Dus het hebben van een internetidentiteit zorgt ervoor dat je betrouwbaar, herkenbaar en professioneel overkomt. En dat is een groot deel van wat mensen zoeken in een bedrijf. En dan is het gewoon te vinden op jouw bedrijfswebsite.

Auteur:

This author has published 12 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.