Waarom een online reputatie belangrijk is

12 mei 2014 | Auteur: | Posted in Internet

Als bedrijf wil je graag op een positieve manier gezien worden. Je werkt aan klanttevredenheid en probeert je marketingskansen te vergroten middels een website een blog en revieuws op fora en denkt dat je goed bezig bent met het opbouwen van een online reputatie. Dit is echter maar de helft van het plaatje. Leveranciers, klanten en zelfs je personeel hebben allemaal invloed op hoer er uiteindelijk tegen jouw bedrijf aangekeken wordt. Teksten op mediakanalen zoals Twitter en Facebook kunnen je vandaag de dag net zo ver de grond in boren als dat je er boven staat. Daarvoor heeft Marco Juffermans een oplossing bedacht met zijn bedrijf Universal XS. 

Zien en gezien worden

Zelfs negatieve publiciteit kan in je voordeel werken. De kunst is echter om volledig op de hoogte te zijn van waar wie wat over je zaak en/of product schrijft. Met een goede reputatiemanager die er kort opzit onderschep je alles wat over je geschreven wordt en kan er tijdig op de informatie ingesprongen worden. Dit kan zowel op goede recensies als kritiek zijn. Hou er wel rekening mee dat dit een meer transparante uitvoering van bedrijfsbeheer met zich meebrengt wat niet voor alle afdelingen makkelijk te accepteren zal zijn.

Tijd is geld

Haak je niet tijdig in op invloeden van buitenaf of laat het callcenter die je klantenservice verzorgd te wensen over gaat dat ten koste van de omzet. Een negatief beeld op internet vervolgens weer omzetten naar een positieve kijk van de lezer is vrijwel onmogelijk. Negatieve berichten blijven nog jaren zweven en maken de latere lezer behoedzaam, zelfs al is er niets waar van wat er staat. Daarom is een goed beheer van je online reputatie vandaag de dag onmisbaar. Kijk voor meer informatie over online reputatie management ook eens naar www.youtube.com/watch?v=z37xsDwf7-w.

Auteur:

This author has published 1 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.