Steeds meer consumenten kiezen voor snel internet in plaats van de goedkoopste internetprovider

7 december 2015 | Auteur: | Posted in Internet

Steeds meer consumenten kiezen voor een snel internet abonnement, ten opzichte van goedkoop internet. Dit blijkt uit een groot breedbandonderzoek. Steeds meer mensen kiezen voor een abonnement via een kabel of glasvezelaanbieder, dsl aanbieders verliezen terrein.

Inmiddels maken er bijna 1 miljoen huishoudens gebruik van internet via het glasvezelnetwerk, een verdubbeling ten opzichte van het vorige kwartaal.  Het aandeel van de kabel steeg ook tot 3,2 miljoen huishoudens en (A)DSL leverde als enige bijna een half procent in, toch komen ze nog uit op 2,9 miljoen huishoudens.

De grootste internetproviders zijn, zoals al lang, KPN en Ziggo. Ziggo is goed voor 43,6 procent van de markt en KPN bezit, samen met de dochtersorganisaties, 40,5 procent. De overige 15,9 procent is in handen van kleinere aanbieders zoals Tele2 en Online. Zowel Ziggo als KPN verwelkomden in het 3de kwartaal van 2015 circa 30 duizend nieuwe klanten.

Wil je voor een internet abonnement kiezen via een kabel- of glasvezelaanbieder, dan is het vaak verstandig om gelijk voor een alles in 1 pakket te kiezen. Losse internetabonnementen zijn verhoudingsgewijs namelijk erg prijzig. Zo betaal je bij KPN voor los internet 45 euro per maand en voor een alles in 1 pakket 52,50 euro per maand. Bij Ziggo kan je een los internetpakket krijgen vanaf 49,95 euro per maand en alles in 1 pakketten zijn er al vanaf 45,95 euro per maand.

 

Auteur:

This author has published 5 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.