Optimaliseren van online conversie

6 oktober 2015 | Auteur: | Posted in Internet

Om de meeste omzet te generen is het belangrijk om een zo hoog mogelijk conversie percentage te behalen. Online conversie heeft betrekking tot websitebezoekers die een bepaald conversiedoel behalen. Meestal gaat het hierbij om een betaling of bestelling.

Website analytics

Om te zorgen voor een hogere conversie is het belangrijk om inzicht in uw website te hebben. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Door bijvoorbeeld Google Analytics op de juiste manier in te stellen kunt u precies zien wat er op uw website gebeurt. Het is mogelijk om te zien waar gebruikers op klikken of waar ze juist de muis laten staan. Ook kunt u zien op welke pagina’s het meest gekeken wordt of op welke banner het meest geklikt wordt. Deze gegevens kunt u gebruiken om de conversie te verhogen. U weet nu precies op welke banners wel of niet geklikt wordt. Met deze informatie kunt u aan de slag om betere marketing strategieën te hanteren.

Gebruiksvriendelijkheid

Websites dienen anno 2015 gebruiksvriendelijk te zijn. Het is belangrijk om er voor te zorgen dat er gemakkelijk door de website genavigeerd kan worden. De menu structuur moet dus duidelijk zijn. Maar wat is duidelijk? In principe moet het mogelijk zijn om binnen 3 a 4 kliks overal op te website te kunnen komen. Wanneer dit niet het geval is blijkt uit ervaring dat veel bezoekers de website al verlaten. Ze willen snel op de plaats van bestemming zijn en niet steeds terug moeten gaan naar de homepage en opnieuw door het menu navigeren. De snelheid van de website is ook een struikelblok. Zodra een website traag reageert zijn bezoekers geneigd deze te verlaten. Tegenwoordig moet het mogelijk zijn om binnen 1 a 2 seconden een webpagina geladen te hebben. Als dit niet het geval is zal dit als onprettig ervaren worden. Verder is het vanzelfsprekend dat de website uitnodigend moet ogen en de juiste hoeveelheid tekst en informatie moet bevatten.

Optimalisatie van uw website

Een online marketingbureau zoals ID-factory kan uw website optimaliseren. Door verschillende pagina lay-outs, teksten en formulieren te testen ten opzichte van de “oude pagina’s” kan er gekeken worden welke indeling voor de beste conversie zorgt. Op deze manier krijgt u duidelijk in beeld wat wél en wat niet werkt. Aan de hand van deze gegevens kan de website geoptimaliseerd worden voor een zo hoog mogelijke conversie.

Auteur:

This author has published 204 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.