Narrowcasting trends

4 mei 2015 | Auteur: | Posted in Internet

De manier waarop we communiceren blijft continue veranderen. Dit komt door de diverse media die beschikbaar zijn voor communicatie. Is er al sprake geweest van een ware media explosie, worden de diverse manieren waarop we de media gebruiken ook veranderd en vernieuwd. Dit is ook terug te vinden bij beeldcommunicatie. Beeldcommunicatie, of narrowcasting, was voorheen echt een one-way communicatiemiddel. Je kon als bedrijf je (reclame) uiting op één of meerdere beeldschermen tonen aan de juiste doelgroep. Tegenwoordig wordt narrowcasting echter voor verschillende doeleinden ingezet. Dit is mede door veranderingen in de techniek.

Mode

Narrowcasting kan bijvoorbeeld in modewinkels ingezet worden. Hiermee kunnen de traditionele posters vervangen worden voor beeldschermen die makkelijker te updaten zijn met de laatste aanbiedingen. Ook worden de schermen in de etalages gebruikt in plaats van paspoppen. Dit om meer mensen naar de winkel te leiden omdat het anders is dan normaal. Laat kledingstukken op deze manier zien en laat het beeld meedraaien. Zo krijgen mensen de voor en achterkant te zien en geeft dit een beter beeld.

Verniewend

Waar de beeldschermen vroeger one-way waren, is er door de opkomst van nieuwe technieken zoals touchscreens meer mogelijk. Interactieve apps kunnen met deze touchscreens gebruikt worden om een betere klantbelevenis te creëren. Daarnaast zijn de schermen tegenwoordig van een dusdanige kwaliteit dat ze ook buiten gebruikt kunnen worden om een boodschap over te brengen. Deze vernieuwingen dragen bij aan de populariteit van narrowcasting.

Auteur:

This author has published 204 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.