Jouw start-up promoten, hoe pak je dat slim aan?

16 maart 2017 | Auteur: | Posted in Internet

Het opzetten van een nieuw bedrijf is altijd spannend. Je hebt een idee, maar daar begint het pas. Jouw idee moet voeten in de aarde krijgen, want je wilt een succesvol bedrijf neerzetten. Je start je eigen onderneming niet met het idee; ik zie wel wat ervan komt. Nee, jij wilt het gaan maken met jouw idee, jouw nieuwe onderneming. De komende tijd moet je veel gaan netwerken en ervoor zorgen dat je jouw nieuwe onderneming promoot. Veel beginnende bedrijven hebben nog geen groot marketingbudget. Daarom is het fijn om als startende ondernemer een paar tips te ontvangen, die je helpen bij het promoten van je bedrijf. Zowel offline als online promoten is mogelijk met een klein budget. In dit artikel lees je een paar tips.

Offline promoten

Start met het offline promoten van je bedrijf. Dit is laagdrempelig en kost (bijna) niks. Toch laat je zien aan de buitenwereld dat jouw bedrijf bestaat. Hier kun je al direct na het inschrijven van jouw nieuwe onderneming mee beginnen. Waar wacht je nog op?!

  • Tip 1: Ga netwerken. Bezoek netwerkborrels in jouw branche of relevante evenementen waar je jouw product of dienst kunt promoten. Kijk waar je doelgroep aanwezig is en ga actief het dialoog aan. Dit is in het begin misschien nog spannend, maar het zal resultaat hebben. Ook al krijg je er misschien de eerste tijd niet direct klanten uit, zichtbaarheid levert het zeker op. Vergeet niet om je visitekaartjes mee te nemen en strooi hier dan ook mee, zodat je jouw bedrijf bij iedereen kunt promoten.
  • Tip 2: Informeer iedereen. Breng jouw omgeving op de hoogte van de start van je nieuwe bedrijf. Bereid ook een pitch voor, zodat je in 1 minuut kunt zeggen waar je bedrijf voor staat, welke oplossing je levert en op welke manier jouw product of dienst hieraan bijdraagt.
  • Tip 3: Deel flyers uit. Deze tip is praktisch toepasbaar als je bijvoorbeeld een product verkoopt en een winkel hebt. Je kunt dan in de buurt langs huizen gaan om daar te flyeren. Vermeld op de flyer dat mensen een x bedrag aan korting krijgen als ze iets kopen op vertoon van hun flyer. Geheid dat er mensen op jouw winkel zullen afkomen. Zorg er wel voor dat je één dag uitkiest waarop deze korting geldt, want anders weten mensen niet tot wanneer de actie loopt. Het is, bij een bezoek aan jouw nieuwe winkel, ook leuk om klanten iets aan te bieden in de vorm van een drankje of een hapje. Zo word je namelijk niet snel vergeten en is de kans dat ze terugkomen groot!
  • Tip 4: Besticker je auto: Laat een sticker maken met jouw bedrijfsnaam en logo. Vergeet je website niet te benoemen als je die hebt. Ook kun je ervoor kiezen om je telefoonnummer neer te zetten.
  • Tip 5: Wissel visitekaartjes uit. Maak de afspraak met mede-ondernemers om elkaars visitekaartjes uit te delen als je relevante bedrijven of borrels bezoekt. Zo help je elkaar en kost het niks. Ja, alleen visitekaartjes natuurlijk. Maar die kosten vaak een paar tientjes (soms nog niet eens!).

Online promoten

Nu je weet hoe je jouw bedrijf offline kunt promoten, is het misschien ook wel fijn om te weten wat de online mogelijkheden zijn. Als starter heb je vaak nog geen super groot marketingbudget dus moet je slim kiezen. Lees meer tips over het inzetten van online marketing die niet veel kost.

Reacties uitgeschakeld voor Jouw start-up promoten, hoe pak je dat slim aan?

Auteur:

This author has published 192 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.