Identiteit van uw bedrijf

14 april 2014 | Auteur: | Posted in Internet

Voor bedrijven is het erg belangrijk om herkend te worden. De identiteit van een bedrijf is belangrijk om een goed imago neer te zetten. Een goed afgestemd corporate design helpt mee om een bedrijf top of mind te houden bij de bevolking. De filosofie van het bedrijf moet dan ook voor iedereen goed duidelijk zijn.

Het is belangrijk om een goede visual identity te creëren. Dit is de fysieke visuele kant van uw merk, zoals het logo, kleurengebruik, typografie en fotografie. Op basis van hiervan kunnen er middelen worden ontworpen zoals een website, huisstijl en brochure. De visual identity benadruk de achterliggende gedachte van uw merk.

Er is dan ook enige uniformiteit nodig. De kleuren van uw bedrijf dienen overal in terug te komen om de merkherkenning hoog te houden. Een goede huisstijl is hiervoor belangrijk. Uw bedrijf dient overal in herkend te worden, er moet duidelijk een leidraad aanwezig zijn. Denk hierbij aan briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, naambadges en nog veel meer. Je laat hierin je eigen stijl zien door onder andere kleuren, tone-of-voice, lettertype en witruimtes.

Het begint dus allemaal met de identiteit van uw bedrijf. Wanneer je je identiteit als bedrijf kan waarmaken volgt meestal een goed imago.

Auteur:

This author has published 26 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.