Freelance telemarketing medewerker: eindelijk terug continuïteit in telefonische opvolging

21 februari 2014 | Auteur: | Posted in Internet

Hoe zorg je voor continuïteit in je telefonische prospectie? Sommige bedrijven vragen hun secretaresse om dagelijks een uur te bellen, andere bedrijven doen een beroep op een telemarketing bureau en nog anderen schakelen een freelancer in die de telemarketing en afspraakplanning doen. Een goed idee?

We zetten de drie alternatieven even op een rij.

  • Kiezen voor een interne of externe telemarketing oplossing
  • Andere voordelen van een freelancer met telemarketing ervaring?
  • Waarvoor kun je zoal een freelancer in telemarketing inschakelen?
  • Database met freelancers in telemarketing.

1.Kiezen voor een interne of externe telemarketing oplossing.

De interne secretaresse die telemarketing doet, krijgt deze job er doorgaans bovenop. De ervaring leert dat na een paar weken de tijd die ze aan telemarketing en afspraakplanning besteedt, daalt ten voordele van andere meer administratieve taken. Bovendien is het voor haar vaak moeilijk om de terugbellers op te volgen omdat die kris kras per dag in haar agenda komen te staan.

Externe telemarketing bureaus kunnen een oplossing zijn. Het probleem van een telemarketing bureau is vaak de geknipte telemarketeer vinden. Het is niet de eerste keer dat een telemarketing bureau via een interimkantoor snel een student zoekt om een telemarketingrpoject uit te voeren.

De freelance telemarketeer is wellicht wat moeilijker te vinden. Het voordeel van de freelancer met ervaring in afspraakplanning en telemarketing is dat hij of zij er zijn beroep van heeft gemaakt. Als een freelancer in telemarketing geen goed werk levert, krijgt hij gewoon geen repeatbusiness en verdwijnt hij van de markt. Het komt er als opdrachtgever er dus op aan om de meest geschikte freelancer in telemarketing te pakken te krijgen.

2. Andere voordelen van een freelancer met telemarketing ervaring?

  • Je betaalt aan een freelance telemarketeer doorgaans minder dan aan een telemarketingbureau. Je moet immers niet betalen voor het grote gebouw, de accountmanager en de projectleider. De afspraakzetter die de telemarketing voor jou doet, is tegelijk jouw contactpersoon en de persoon die het belwerk doet.
  • Je betaalt doorgaans aan de freelancer in telemarketing ook veel minder opstartkosten voor briefings of het inlezen van adressen in het systeem, zoals dat heet.
  • Een grotere betrokkenheid: net omdat de beller tegelijk contactpersoon is, zal hij veel meer met telemarketing en jouw zaak bezig zijn om alles tot een goed eind te brengen.
  • Grote telemarketing bureaus zijn interessant als er duizenden adressen op korte tijd gebeld moeten worden voor relatief eenvoudige projecten. Bij een freelancer in telemarketing kun je ook terecht voor kleinere telemarketing projecten (bijvoorbeeld op 200 telefoonnummers) en voor heel ad hoc acties.
  • Je betaalt per uur of per opdracht. De freelancer zal je een tarief bezorgen in functie van je wensen. Voor belprojecten kan dit zowel een uurtarief als een projectprijs zijn.
  • Een freelancer in telemarketing kan zowel op kantoor van de opdrachtgever werken als thuiswerk doen.

3. Waarvoor kun je zoal een freelancer in telemarketing inschakelen?

De grootste behoefte bij bedrijven ligt vooral in het krijgen van afspraken bij potentiële klanten. Daarom is de vraag naar een afspraakplanner het grootste.

Tegelijk zijn er heel wat mensen met telemarketing ervaring die ook een telefonische opvolging van mailings doen, adressen controleren, contactpersonen op receptieniveau verifiëren of telefonische enquêtes doen.

Ook wordt debiteurenbeheer via telemarketing succesvol uitbesteed.

 4 Database met freelancers in telemarketing.

Freelancenetwork is een gratis database waar je als bedrijf gebruik van kunt maken om met freelancers in onder andere telemarketing, telefonische opvolging of agendaplanning in contact te komen. Je kunt de freelancers gratis selecteren op functie en regio en hen een e-mailbericht toesturen.

Auteur:

This author has published 11 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.