drie dingen waar jouw social media expert aan moet voldoen

16 september 2015 | Auteur: | Posted in Internet

Een Facebook campagne begin je niet zomaar. Je wilt je product of organisatie bij een grote groep mensen bekend maken. Het kan ook zijn dat je liever direct wilt verkopen vanuit je advertenties. Over je precieze bedoelingen heb je natuurlijk goed nagedacht en je wilt hierbij graag hulp van een expert. Maar waar let je op wanneer je een expert zoals deze uitzoekt welke jou advertenties op Facebook gaat ontwerpen en instellen?

Portfolio, referenties of recensies

Veel bedrijven hebben hun website voorzien van informatie over bijvoorbeeld prestaties vanuit het verleden. Deze bieden natuurlijk geen garanties voor de toekomst en dus moet je je hier niet blind op staren. Wellicht is er een project of case welke veel overeenkomsten vertoond met je eigen problemen. In dat geval kun je meer informatie winnen over de toepasbare kennis op een dergelijk project.

Verandering binnen de diensten van social media advertising

Naast ervaring is het belangrijk dat dergelijke bedrijven een goede ondernemingsgeest hebben waarbij verandering een van de belangrijkste facetten is. Online marketing is op alle gebieden een snel veranderend vak waarbij de technologische ontwikkelingen ten alle tijden belangrijk zijn voor de dienstverlening.

Wat wordt er jou beloofd?

Marketing is geen exacte wetenschap. Het is vooraf bijna onmogelijk om de R.O.I. van een bepaalde investering te berekenen. Dat maakt het echter niet minder belangrijk. Jij bent ondernemer en al jouw uitgaven zijn er op gericht om er geld uit te halen of op een andere manier de continuïteit van je bedrijf te waarborgen.

Wat is belangrijk voor adverteren op Facebook?

Als je opzoek gaat naar een partner moet deze bepaalde onderwerpen hoog in het vaandel hebben staan. Hierbij kun je denken aan bepaalde marketingtermen. Wil je awareness kweken met je campagne of wil je direct verkopen? Dit hangt af van de dienst of het product wat je levert en in welke stap van het verkoopproces je mensen gaat bereiken.

Auteur:

This author has published 204 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.