De kunst van zoekmachineoptimalisatie

18 september 2013 | Auteur: | Posted in Internet, SEO

Zoekmachineoptimalisatie of, in het Engels, SEO heeft als doel een website hoger te krijgen in zoekmachines. Eigenlijk richt iedere SEO specialist zich daarbij maar op één zoekmachines, namelijk Google. Tegenwoordig loopt meer dan 95% van de zoekopdrachten die mensen invoeren op het internet via Google, dus wat heeft het dan voor zin om je te richten op de optimalisatie binnen zoekmachines zoals Bing. Dat kan misschien nog eens als puntje op de spreekwoordelijke i als je website al goed vindbaar is in Google, maar voor de rest is het eigenlijk verspilde moeite.

Maar, hoe gaat SEO eigenlijk in zijn werk? Waar moet je op letten en hoe zorg je ervoor dat Google je site leuk en interessant vindt? Niemand heeft hier een pasklaar antwoord op, omdat Google de manier waarop zij websites beoordelen niet prijsgeven. Wel weten we dat verschillende zaken belangrijk zijn voor de vindbaarheid van je website en dat er dus een aantal dingen zijn die je zelf kunt verzorgen. Zo is het belangrijk dat er voldoende en tevens unieke teksten op je website staan. In deze teksten moeten de zoekwoorden die betrekking hebben op jouw website goed aanwezig zijn. Je kunt het belang van deze zoekwoorden aangeven door ze bijvoorbeeld tussen bepaalde tags te plaatsen. Oo linkbuilding is een onderdeel van SEO. Hiermee geven andere sites aan dat er op jouw website iets interessants te vinden is met betrekking tot een bepaald zoekwoorden of een bepaalde zoekwoordcombinatie. Met deze zaken leg je de basis voor je SEO. En de rest … dat is het geheim van de smid.

Auteur:

This author has published 11 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.