Zoekwoordenonderzoek: hoe doe je dat?

1 augustus 2014 | Auteur: | Posted in Gezondheid

Zoekwoordenonderzoek is van belang als je goed vindbaar wilt zijn voor jouw doelgroep. Door middel van zoekwoordenonderzoek bepaal je op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt en op welke zoektermen het meest wordt gezocht. Vervolgens kun je deze zoektermen gebruiken in de teksten op je website en als anchor teksten voor de backlinks. Maar hoe doe je nu een zoekwoordenonderzoek?

Bedenk welke zoektermen jouw doelgroep in zou typen bij Google

Allereerst moet je bepalen welke zoektermen jouw doelgroep zou gebruiken. Bij lokale bedrijven zijn dat meestal lokale zoektermen, terwijl er bij webshops vaak ‘online’ of ‘op internet’ in staat. Ga zelf een tijdje brainstormen en bedenk ook varianten op de zoektermen. Als je er echt niet uit komt, kun je ook de Google Suggestion Tool gebruiken.

Onderzoeken welke zoektermen de hoogste waarde hebben

Nadat je een lijst hebt gemaakt met relevante zoektermen, kun je gaan kijken welke zoektermen het meeste waard zijn. Met de Keyword Planner van Google kun je onderzoeken hoeveel maandelijkse zoekopdrachten een zoekterm heeft en hoe hoog de concurrentie is. Je kunt er ook voor kiezen om de concurrentie zelf nog beter te analyseren door de zoektermen in Google in te typen en te kijken hoeveel zoekresultaten er worden weergeven.

Teksten laten schrijven door een professionele tekstschrijver

Wil je zelf geen zoekwoordenonderzoek doen of vind je het te moeilijk? Dan kun je er ook voor kiezen om de teksten voor je website te laten schrijven door een professionele tekstschrijver. Als je nog geen website hebt, kun je ook je website laten maken en de teksten laten schrijven door Web 7. Deze professionele webdesigner heeft twee verschillende webpakketten waarbij tevens de teksten, het onderhoud en de promotie inbegrepen zijn.

Auteur:

This author has published 3 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.