Waarom kiezen voor digital signage

27 augustus 2015 | Auteur: | Posted in Overige elektronica

Digital signage is het tonen van informatie, reclameboodschappen en andere interessante berichten door middel van beeldschermen. Deze schermen worden vaak geplaatst in openbare ruimten, zoals een winkel, een kantoorgebouw, openbaar vervoer of ziekenhuizen.

Adverteren met digital signage is een vorm van out-of-home reclame waarbij informatieve berichten worden weergegeven op een audiovisuele display, zoals een LCD-scherm. Het doel van digital signage is het bieden van gerichten content op een specifieke locatie op vooraf bepaalde tijden.

Waarom kiezen voor digital signage?

Met een goede digital signage kan men op een gemakkelijke manier de aandacht van de klanten trekken, hen informeren en van dienst, met als doelstelling het generen van winst, het verbeteren van de klanttevredenheid of het bieden van een betere dienstverlening. Digital signage komt steeds vaker voor bij diverse organisaties, zoals horeca, banken, winkels, ziekenhuizen en andere profit- en non-profit organisaties.

Digital signage kent veel voordelen in vergelijking met traditionele marketingmethoden, gezien de inhoud van de informatie snel en zonder veel moeite kan worden aangepast, waardoor je de beeldschermen gemakkelijk kunt afstemmen op de huidige situatie en het aanwezige publiek. Werkt de huidige boodschap op de beelden niet? Dan kun je deze zo weer aanpassen en experimenteren met de resultaten. Dit maakt digital signage een interactieve vorm van zowel interne- als externe communicatie.

Leuke en interessante digital signage varianten trekken de aandacht van de klanten en kunnen leiden tot impuls aankopen. Hierdoor hoef je geen hoge kosten meer op te hoesten voor het maken en verspreiden van twijfelachtige advertentiecampagnes. Digital signage is een vlotte vorm van communicatie en biedt de mogelijkheid om promoties direct af te stemmen op de aanwezige doelgroep.

De voordelen van digital signage

  • Snel en eenvoudig aan te passen

  • Geen papierwerk meer verspreiden

  • Goede ondersteuning van het online platform

  • Een dynamisch beeld trekt meer aandacht dan een statisch beeld

  • Kent mogelijkheden voor bijna elke branche

  • Moderne uitstraling

Auteur:

This author has published 204 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.